برنامه بدنسازی 12 هفته ای میانبر افزایش حجم
برنامه بدنسازی 12 هفته ای میانبر افزایش حجم

هنگام ورزش کردن ، مقادیر بعضی از مواد مغذی در بدن شما کاهش می یابد ، عدم جایگزین کردن مواد از دست رفته باعث کاهش سرعت ریکاوری و سوخت و ساز بدن می شود . این یکی از اشتباهات رایجی است که برخی افراد پس از انجام دادن یک تمرین سخت انجام می دهند . آن ها فراموش می کنند که بلا فاصله بعد از تمرین باید مواد مغذی مورد نیاز را به بدن رساند و به این ترتیب رشد عضلات و سوخت و ساز بدن را افزایش داد . در این مطلب 4 اشتباه رایج افراد در این گونه مواقع به شما یادآوری می کنیم ، اگر این اشتباهات را شما هم مرتکب می شوید ، به شما توصیه می کنیم که خیلی زود از انجام دادن مجدد آن ها خودداری کنید تا به بالاترین بازدهی برسید .

اشتباه اول : عدم آب رسانی به بدن

عرقی که در طول تمرین از بدن شما خارج می شود می تواند نسبت مستقیمی با عملکرد شما داشته باشد . اما اگر این آب از دست رفته را جبران نکنید ، در روز بعدی تمرین حتما با مشکل مواجه می شوید . حتما یم برنامه برای آبرسانی مجدد به بدن خود داشته باشید .

هدف شما این باشد که به ازای هر 500 گرم کاهش وزن به دلیل عرق کردن ، 550 تا 700 میلی لیتر آب بنوشید . اگر قبل و بعد از تمرین خود را وزن نمی کنید تا میزان کاهش وزن را بیابید ، کافی است یک بطری آب را در یک ساعت اول بعد از اتمام تمرین مصرف کنید .

اشتباه دوم : نخوردن پروتئین و کربوهیدرات ها

علاوه بر مصرف مایعات ، دو ماده ضروری که باید بعد از تمرین در برنامه غذایی شما وجود داشته باشد ، پروتئین و کربوهیدرات ها است . شما باید بلافاصله بعد از تمرین کربوهیدرات مصرف کنید تا کربوهیدراتی که در عضلات شما حین تمرین مصرف شده است ، جایگزین شود . مصرف پروتئین نیز باعث افزایش ساخت پروتئین های جدید شده و نیاز روزانه شما به پروتئین را تامین می کند .

اشتباه سوم : دوش گرفتن

در حالی که شنیدن این مورد ممکن است باعث تعجب شما شود ، به این معناست که قبل از رساندن مواد مغذی به بدن انجام شود . بعد از تمرین ، اکثر افراد وارد اتومبیل خود شده و با سرعت به سمت خانه رفته و یک راست وارد حمام می شوند ، بدون خوردن مواد مورد نیاز و رساندن آن ها به بدن .

برنامه تغذیه خود را بدون معطلی بعد از تمرین شروع کنید و مواد مورد نیاز بدن را مصرف نمایید (زمان کمتر از سی دقیقه بعد از تمرین زمان ایده آل برای مصرف مواد غذایی است ولی تا 60 دقیقه هم مشکلی وجود ندارد و می توان آن را به تاخیر انداخت.) ، با این کار بدن شما به سطح ایده آل برای رشد می رسد .

اشتباه چهارم : نداشتن برنامه غذایی مناسب

این اشتباه یکی از بزرگ ترین اشتباهات ورزشکاران غیر حرفه ایست ، شما قبل از اینکه وارد باشگاه شوید باید برنامه غذایی خود را آماده کرده و بعد از تمرین مطابق با آن پیش روید .

بخشی از خوراکی های مورد نیاز خود را به باشگاه ببرید و بعد از تمرین استفاده کنید . با این کار بلا فاصله بعد از تمرین مواد مورد نیاز بدن به آن می رسد و هدف شما راحت تر قابل دستیابی می شود . فرقی نمی کند این هدف افزایش وزن باشد یا کاهش ان ، برای هر دو مورد باید برنامه غذایی مناسب داشته باشید .

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here