صفحه اصلی ابزار آنلاین فیتنس محاسبه آنلاین مقدار کربوهیدرات مورد نیاز روزانه

محاسبه آنلاین مقدار کربوهیدرات مورد نیاز روزانه

3071
1
برنامه بدنسازی 12 هفته ای میانبر افزایش حجم
برنامه بدنسازی 12 هفته ای میانبر افزایش حجم

کربوهیدرات ها در بدن به عنوان انرژی مصرف می شوند، این انرژی صرف انجام تمرینات و کارهای روزمره می شود. همچنین مصرف کربوهیدارت باعث می شود که ذخیره های گلوکز و گلیکوژن در بدن دوباره ساخته شده که این کار مانع بروز خستگی می شود.

خوردن بیش از حد کربوهیدرات ها، و یا مصرف بد موقع آن ها باعث می شود که بافت چربی بدن افزایش پیدا کند. البته اگر مصرف کربوهیدرات ها در کنار یک برنامه غذایی کامل باشد این مورد مشکلی ایجاد نمی کند. سعی کنید بیشتر کربوهیدرات مصرفی روزانه خود را صبح ها مصرف کرده و بقیه آن را به عنوان وعده غذایی بعد از تمرین استفاده کنید. هر چه روز به شب نزدیکر تر می شود باید مصرف کربوهیدرات ها کاهش یابد.

تا جایی که می توانید شب ها کربوهیدرات مصرف نکنید، به حای آن از انواع پروتئین ها استفاده نمایید. تنقلات شیرین همیشه بد هستند و ماده اصلی بیشتر آن ها کربوهیدرات و چربی است. پس اگر خود را یک فرد ورزشکار و علاقمند به فیتنس می دانید نباید هرگز از آن ها استفاده کنید.

با استفاده از فرم زیر می توانید مقدار کربوهیدرات مورد نیاز روزانه خود را متناسب با هدف و وضعت جسمی تان محاسبه کنید. فراموش نکنید که این مقدار را باید بین وعده های غذایی روز تقسیم نمایید. همچنین سعی کنید بیشتر کربوهیدارت مورد نیاز روزانه خود را صبح زود بخورید.

محاسبه آنلاین مقدار کربوهیدرات مورد نیاز روزانه

سن
جنسیت
قد (برای وارد کردن قد به این صورت عمل کنید، به عنوان مثال قد 180 سانتیمتر، مقدار 1 را برای متر و مقدار 80 را برای سانتیمتر وارد نمایید.)
وزن
هدف
سطح فعالیت

صفحه اصلی ابزارهای فیتنس

یک دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here

عضویت در خبرنامه

به صورت رایگان توی خبرنامه ما عضو بشید تا مطالب سایت ، به ایمیلتون ارسال بشه .

از برنامه های ورزشی گرفته تا آموزش انجام حرکات و ...

مطمئن باشید توی دوران نا امیدی ، ایمیل های انگیزشی ما ، مثل یه بمب انگیزه براتون عمل می کنه .

هرگز براتون اسپم ارسال نمی کنیم  ، قول میدیم :-)

شما با موفقیت عضو شدید !