چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶
محاسبه آنلاین مقدار پروتئین مورد نیاز روزانه

محاسبه آنلاین مقدار پروتئین مورد نیاز روزانه

1229
0
برنامه بدنسازی 12 هفته ای میانبر افزایش حجم
برنامه بدنسازی 12 هفته ای میانبر افزایش حجم

در ورزش بدنسازی، پروتئین شاه کلید رسیدن به عضلات بزرگ و حجیم است. به حدی این درشت مغذی بین ورزشکارهای حرفه ای این رشته محبوب است که یک شعار هم برای آن ایجاد شده است: هر چه پروتئین بیشتر باشد، بهتر است!

اما بین متخصصین تغذیه دیدگاه مخالفی وجود دارد، پروتئین نیز همانند هر ماده دیگری یک مقدار استاندارد دارد که متناسب با هدف، جنسیت، قد و وزن هر فرد متفاوت است. اگر مقدار پروتئین (و سایر مواد ضروری بدن) مصرفی شما با هدفتان تطابق داشته باشد خیلی زود به آن خواهید رسید.

پروتئین‌ها مواد مغذی اصلی هر سلول زنده هستند. در ساختمان آنها نه تنها کربن، هیدروژن و اکسیژن وجود دارد، بلکه ازت و گاهی گوگرد نیز موجود می‌باشد. پروتئین‌ها مسئول انجام اعمال گوناگونی هستند. نقش آنها از تشکیل ماده انقباضی عضلات گرفته تا ساختن بعضی از هورمون‌ها، آنزیم‌ها و آنتی بادی‌ها، تبدیل انرژی شیمیایی به کار و انتقال اکسیژن و هیدروژن متنوع می‌باشد.

با استفاده از فرم زیر می توانید متناسب با مشخصات جسمی و هدف خود، مقدار تقریبی پروتئین مورد نیاز روزانه را پیدا کنید.

محاسبه آنلاین مقدار پروتئین مورد نیاز روزانه

سن
جنسیت
قد (برای وارد کردن قد به این صورت عمل کنید، به عنوان مثال قد 180 سانتیمتر، مقدار 1 را برای متر و مقدار 80 را برای سانتیمتر وارد نمایید.)
وزن
هدف
سطح فعالیت

صفحه اصلی ابزارهای فیتنس

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

عضویت در خبرنامه

به صورت رایگان توی خبرنامه ما عضو بشید تا مطالب سایت ، به ایمیلتون ارسال بشه .

از برنامه های ورزشی گرفته تا آموزش انجام حرکات و ...

مطمئن باشید توی دوران نا امیدی ، ایمیل های انگیزشی ما ، مثل یه بمب انگیزه براتون عمل می کنه .

هرگز براتون اسپم ارسال نمی کنیم  ، قول میدیم :-)

شما با موفقیت عضو شدید !