رسیدن به یک بدن عالی باید با داشتن یک برنامه بدنسازی خوب و یک رژیم غذایی مناسب همراه باشد. اما استفاده از مکمل ها می تواند سرعت رسیدن به بدن ممتازتان را افزایش دهد! در این مطلب به بررسی مکمل ها پیشنهادی این برنامه می پردازیم.

صفحه اصلی | تمرینات | تغذیه | مکمل ها | شروع برنامه

اگر مکمل ها به شکل صحیح و استاندارد در کنار برنامه ورزشی و رژیم غذایی مصرف شوند، تاثیر خارق العاده ای روی نتایج به دست آمده خواهند داشت. این مکمل ها به شما کمک می کنند که پتانسیل باالقوه خود را در زمینه تناسب اندام گذرانده و آن را به مرحله باالفعل برسانید. فراموش نکنید که مکمل ها هیچ گاه جای تغذیه مناسب و ورزش اصولی را نمی گیرند، اما در کنار یکدیگر سرعت رسیدن به هدف افزایش پیدا می کند.

امکان آن وجود ندارد که تنها ورزش کنید انتظار داشته باشید نتایج چشمگیری به دست آورید. ورزش کردن تنها یک بخش از پازل رسیدن به تناسب اندام می باشد. بعد از تمرین، تازه کار اصلی شما شروع می شود. شما باید با استفده از تمرینات، رژیم غذایی و مکمل ها به حداکثر توان خود در زمینه تناسب اندام برسید. هر قسمت از پازل فیتنس باید در کنار سایر بخش ها قرار گیرد، پس همان اندازه که روی تمرینات خود تمرکز دارید، باید روی تغذیه و مکمل ها هم تمرکز داشته باشید.

دکتر ویلسون و ارین استرن مکمل های مناسب برای این برنامه را آماده کرده تا سوختن چربی ها، عضله سازی و ساخت بدن ممتاز به حداکثر مقدار خود برسد.

مولتی ویتامین

حتی در رژیم های غذایی دقیق و متعادل هم بسیار سخت است که مقادیر ریزمغذی ها را در یک سطح استاندارد نگه داشت. این موضوع برای افرادی که سخت تر تمرین می کنند محسوس تر بوده چرا که نیاز این افراد نسبت به افراد معمولی متفاوت است.

مولتی ویتامین ها به خودی خود در رژیم غذایی استاندارد ضروری نیستند، اما استفاده از آن ها می تواند شکاف های احتمالی موجود در برنامه غذایی را پر کند. استفاده از مولتی ویتامین ها بسیار عالی است، چرا که ویتامین ها و مواد ضروری بدن را تامین کرده و تنها در یک یا دو قرص کوچک خلاصه شده اند.

پروتئین وی

پروتئین یکی از مهم ترین مواد برای رشد و بازسازی عضله است، بنابراین درصد زیادی از رژیم غذایی برای تناسب اندام را پروتئین ها تشکیل می دهند. پروتئین وی دارای مقدار زیادی آمینو اسیدهای ضروری است که برای رشد عضلات حیاتی بوده و توسط خود بدن تولید نمی شوند. جالب است بدانید که در 20 گرم پروتئین وی به اندازه 30 گرم گوشت آمینو اسید های ضروری وجود دارد. پروتئین وی علاوه بر افزایش رشد عضلات، باعث بهبود سیتم ایمینی بدن می شود.

پروتئین کازئین

همانند پروتئین وی، کازئین هم پروتئین لازم برای رشد عضلات را برای بدن شما فراهم کرده و به شما کمک می کند که حجم عضله را افزایش و مقدار چربی را کاهش دهید. بر خلاف وی، کازئین بسیار آرام تر هضم می شود. با مصرف کازئین، عضلات شما برای مدت طولانی تری آمینو اسید ها را دریافت می کنند. این مکمل برای استفاده قبل از خواب توصیه می شود چرا که با استفاده از آن در این ساعت، احساس گرسنگی نکرده و عضلات در طول شب به خوبی تغذیه می شوند.

روغن ماهی

روغن ماهی یک منبع غنی اسیدهای چرب امگا 3 از جمله EPA و DHA می باشد که از جمله سودمندترین چربی ها محسوب می شوند. EPA و DHA دارای فوایدی از جمله بهبود عملکرد شناختی، بینایی، سنتز پروتئین ها در عضلات و … می باشد. برای استفاده کامل از فواید این اسیدهای چرب باید روزانه بین 2 تا 4 گرم روغن ماهی استفاده کنید.

اسید لینولئیک مزدوج (CLA)

CLA یک اسید چرب دیگر است که تاثیر آن روی افزایش متابولیسم چربی ثابت شده است. به طور کلی این اسید چرب باعث افزایش سرعت آنزیم هایی که مسئولیت تخریب بافت چربی را به عهده دارند می شود. CLA به طور طبیعی در گوشت و فرآورده های لبنی وجود دارد، اما اگر برنامه غذایی شما مانع مصرف این خوراکی ها می شود، بهتر است آن را از طریق مکمل CLA دریافت کنید.

آمینواسیدهای شاخه ای

قبل و بعد از تمرین، باید خیلی وقت صرف هضم غذا شود. اما شما می خواهید که خون به جای اینکه به سمت معده شدما رود به سمت عضلات تان روانه شود. BCAA به راحتی هضم شده و مقدار زیادی آمینو اسید را وارد جریان خون شما می کند. این کار سبب می شود که سنتز پروتئین ها در عضلات افزایش پیدا کند.

قبل از تمرین

قبل از تمرین بهترین زمان برای استفاده از مکمل های ورزشی مانند کافئین، کراتین، بتا آلانین و BCAA می باشد. کراتین و بتا آلانین باعث افزایش قدرت و استقامت عضلات شده در حالی که کافئین می توانید انرژی شما در طول تمرین را افزایش دهد.

ال کارنیتین

ال کارنیتین یک انتقال دهنده اسیدهای چرب است. این مکمل کمک می کند که چربی وارد میتوکندری سلول شده و در آن جا به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی ال کارنیتین باعث افزایش سوختن چربی می شود.

HMB

لوسین که یک اسید آمینه شاخه ای محسوب می شود پس از متابولیسم در بدن به صورت beta-hydroxy beta-methylbutrate یا HMB تجزیه می شود. کار HMB بازسازی بافت آسیب دیده است. همچنین این مکمل باعث جلوگیری از تخریب بافت شده و ریکاوری عضله را بهبود می بخشد.

گلوتامین

گلوتامین باعث افزایش وضعیت ایمنی بدن می شود، مخصوصا در طول فعالیت شدید فیزیکی. یکی دیگر از کارهای گلوتامین کمک به پر کردن انرژی از دست رفته عضلات است. استفاده از گلوتامین با مقدار کنترل شده کربوهیدات باعث افزایش رشد عضله و ریکاوری آن می شود.

رژیم مکمل ها در برنامه بدن ممتاز

صبح:

  • مولتی ویتامین
  • روغن ماهی
  • CLA
  • ال کارنیتین

قبل از تمرین:

  • BCAA
  • گلوتامین

بعد از تمرین:

  • پروتئین وی
  • BCAA
  • گلوتامین

شب:

  • کازئین
  • گابا
  • ZMA

یک دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید