کول با دستگاه اسمیت

0
1881

عضلات اصلی : کول

اطلاعات این تمرین :
نام تمرین : کول با دستگاه اسمیت
نوع تمرین : قدرتی
عضلات اصلی : کول
عضلات دیگر : جلوبازو ، شانه ، پشت میانی
تجهیزات : دستگاه اسمیت
سطح تمرین : مبتدی

تصاویر تمرین کول با دستگاه اسمیت

کول با دستگاه اسمیت
کول با دستگاه اسمیت

راهنمای تمرین کول با دستگاه اسمیت

  1. برای شروع حرکت ، ارتفاع هالتر در دستگاه اسمیت را مقابل قسمت میانی ران های خود تنظیم کنید . بعد از تعیین ارتفاع ، وزنه مناسب را به هالتر اضافه کنید . هالتر را به صورت معمول در دست بگیرید . فاصله دست ها باید به اندازه عرض شانه باشد .
  2. هالتر را از روی تکیه گاه بلند کرده و دست های خود را کشیده نگه دارید . تنها در قسمت آرنج را می توانید اندکی خم کنید . این وضعیت شروع حرکت است .
  3. با استفاده از عضلات سرشانه و کول خود ، هالتر را بالا آورده و عمل بازدم را انجام دهید . هنگام بالا آوردن ، هالتر باید نزدیک بدن شما باشد . تا زمانی که هالتر نزدیک چانه شما شود به بالا آوردن ادامه دهید . نکته : آرنج شما باید محرک حرکت باشد  . هنگام بالا آوردن ، آرنج های شما باید همیشه بالاتر از ساعدها باشند . همچنین بدن خود را ثابت نگه داشته و در قسمت بالایی حرکت یک مکث کوتاه داشته باشید .
  4. به آرامی و در حالی که عمل دم را انجام می دهید هالتر را پایین آورده و به وضعیت شروع حرکت برگردانید .
  5. تمرین را به تعداد توصیه شده تکرار نمایید .

هشدار :

در انتخاب وزنه ها بسیار دقت کنید . چرا که وزنه های سنگین باعث به هم ریختن استایل انجام حرکت شده و موجب آسیب دیدگی در ناحیه شانه خواهد شد . در ضمن اگر از مشکلات مربوط به شانه رنج می برید از انجام این حرکت خودداری کنید و از سایر حرکات جایگزین استفاده نمایید .

سایر روش ها برای اجرای این حرکت :

برای انجام این حرکت می توانید از هالتر معمولی ، هالتر خم ، میله راست متصل به قسمت پایین دستگاه سیم کش و دمبل استفاده کنید . حفظ فرم صحیح هنگام انجام این حرکات ضروری است .

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید