ساق پا ایستاده با دستگاه

2
627

عضلات اصلی : ساق پا

9

اطلاعات این تمرین :
نام تمرین : ساق پا ایستاده با دستگاه
نوع تمرین : قدرتی
عضلات اصلی : ساق پا
عضلات دیگر : -
تجهیزات : دستگاه ساق پا
سطح تمرین : مبتدی

تصاویر تمرین ساق پا ایستاده با دستگاه

ساق پا ایستاده با دستگاه
ساق پا ایستاده با دستگاه

راهنمای تمرین ساق پا ایستاده با دستگاه

  1. بالشتک دستگاه ساق پا را متناسب با قد خود تنظیم کنید.
  2. شانه های خود را در زیر بالشک قرار داده و انگشتان پای خود را رو به جلو قرار دهید. سینه ی پای شما باید مهار شده باشد و پاشنه ی پای شما آزاد باشد(مهار نشده باشد). با صاف کردن ران ها و زانوها وزنه را بالا کشیده تا زمانی که بدنتان صاف بیاستد. زانوها باید اندکی خم باشند و انگشتان رو به جلو باشند. این حالت آغازین حرکت می باشد.
  3. در حالی که عمل بازدم را انجام می دهید بوسیله ی کشش قوزک پا، پاهایتان را تا حد امکان بالا آورده و ساق را خم کنید. اطمینان حاصل کنید که زانوی شما در تمام حالات ثابت بوده و هیچگاه خم نشود. یک ثانیه در حالت انقباض بالایی نگه دارید.
  4. حرکت را به تعداد توصیه شده تکرار کید.

توجه: اگر در قسمت پایینی کمر مشکل دارید بهتر است که تمرین پرس ساق پا را بجای ساق پای ایستاده انجام دهید. در تمام حالات باید پشتتان صاف و ثابت باشد، گره خوردن پشت باعث آسیب در قسمت پایینی کمر می شود.

سایر روش ها برای اجرای تمرین:

چندین روش دیگر برای انجام این تمرین وجود دارد. به جای دستگاه می توان از یک میله و یا دمبل استفاده کرد. با یک پا و یا هر دو پا در یک زمان می توان تمرین را انجام داد.

 

2 دیدگاه

    • با سلام
      این حرکت رو می تونید با استفاده از دستگاه اسمیت هم انجام بدید. برای این کار یه سکو زیر میله دستگاه اسمیل بذارید و حرکت رو روی اون انجام بدید.
      اگه دستگاه اسمیت هم ندارید می تونید با هالتر معمولی و یا دمبل هم این حرکت رو انجام بدید، فقط خیلی باید مواظب باشید که تعادلتون به هم نخوره.
      اگه بازم سوالی دارید در خدمتتون هستیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید