برنامه بدنسازی 12 هفته ای میانبر افزایش حجم
برنامه بدنسازی 12 هفته ای میانبر افزایش حجم

در این مقاله روش هایی ساده و آسان را به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آن ها می توانید خیلی سریع لاغر شده و به آرزوی دیرینه خود برسید. شمردن و تقسیم کالری‌های روزانه را فراموش کرده و تنها با رعایت نکات ذیل، لاغری سریع را تجربه کنید!

وعده‌های غذایی خود را شخصاً مهیا نمایید‌

اگر وعده‌های غذایی خود را شخصاً مهیا نکنید، امکان تشخیص میزان کالری، مواد معدنی و مغذی موجود در رژیم‌تان نیز به امری دشوار مبدل خواهد شد. اما با یافتن دستورالعمل‌های غذایی مناسب، علاوه بر افزودن تنوع به وعده‌های غذایی خود، کسر کالری‌های اضافی روزانه و تعدیل آن‌ها را نیز تجربه خواهید کرد که عملاً در لاغری سریع نیز مؤثر واقع خواهد شد.

لاغری سریع با مصرف مواد غذایی فیبردار

جذب مواد غذایی از طریق روده یکی از شیوه‌های مناسب لاغری سریع می‌باشد، اما باید توجه داشته باشید که التهاب روده، جذب چنین موادی را مختل کرده و ممکن است با از کار انداختن هورمون‌های مؤثر، ذخیره چربی در بدن را افزایش دهد. لذا بهتر است در رژیم غذایی‌تان از موادی همچون فیبر، اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین D3 به اندازه کافی بهره گرفته و با مصرف پروبیوتیک‌های مقوی، باکتری‌های موجود در روده خود را جایگزین نمایید.

نتایج لاغری با بدنسازیبیشتر گرسنه بمانید

در هر بازهٔ زمانی بدن شما در یکی از حالات سیری یا گرسنگی به سر می‌برد. اما از آن‌جایی که گرسنه بودن مناسب‌ترین وضعیت فیزیکی در چربی‌سوزی می‌باشد، برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که تا دو ساعت قبل و بعد از تمرینات ورزشی‌تان هیچ‌گونه مواد غذایی مصرف نکرده و تنها آب بنوشید. انجام این کار و حفظ بدن‌تان در حالت ناشتا به شکلی مناسب، روشی بسیار مؤثر در لاغری سریع خواهد بود.

روی چربی‌سوزها حساب نکنید

چربی‌سوزها مکمل‌هایی گران قیمت از ترکیبات کافئین و چای سبز می‌باشند که جهت بالا بردن متابولیسم و کاهش چربی بدن طراحی شده‌اند. البته تحقیقات نشان می‌دهند که مکمل‌های «کوتین» به مراتب مؤثرتر از چربی‌‌سوزها عمل کرده و گاها مفیدترند، اما نکته حائز اهمیت این است که مصرف چنین مکمل‌هایی برای چربی‌سوزی ممکن است گاهی برای سلامتی مضر واقع شده و به ارگان‌های حیاتی‌تان نیز صدمه وارد کند. برخی افراد معتقدند چربی‌سوزها، عدم ورزش را برای آن‌ها جبران کرده و از روش‌های چربی‌سوزی آسان محسوب می‌شود؛ اما حقیقت ماجرا این است که هیچ راهکاری جایگزین تمرینات ورزشی نخواهد بود!

از کربوهیدرات‌ها به شکلی بهینه بهره بگیرید

یکی دیگر از روش‌های چربی‌سوزی و لاغری آسان، جایگزینی کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای مانند: نان، حبوبات، برنج و سیب‌زمینی، با کربوهیدرات‌های فیبر داری همچون: کلم بروکلی، گل‌کلم و سبزیجات تیره برگ است. این کار حالت عملکرد بدن شما را از «ذخیره‌سازی چربی» به «چربی‌سوزی» تغییر داده و از سویی دیگر فیبر، ویتامین و مواد معدنی و مغذی مورد نیاز و حیاتی را برای شما تأمین خواهد کرد.

پس از باشگاه قهوه ننوشید

نوشیدن یک فنجان قهوه قبل از باشگاه -به دلیل وجود کافئین بالا در ترکیباتش- عملکرد شما را بالا خواهد برد، اما به خاطر داشته باشید که مصرف آن پس از ورزش، «کورتیزول»، یا هورمون استرسی که به هنگام ورزش تولید شده و برای تغییرات فیزیکی مناسب است را بالا برده و مانع بازگشت آن به حالت اولیه پس از ورزش می‌شود.

چربی‌ را از کربوهیدرات‌ جدا کنید

اگر روند چربی‌سوزی شما ثابت شده است، از مصرف چربی در کنار کربوهیدرات خودداری نمایید. کربوهیدرات‌ها موجب ترشح انسولین شده و از آن‌جایی که وظیفهٔ انسولین انتقال انرژی به نقاط مورد نیاز بدن است، گاهی اوقات انرژی مازاد و غیر ضروری تولید شده، در سلول‌های چربی ذخیره، و در صورت عدم ورزش و سوزاندن آن‌ها فرآیند لاغری سریع و چربی‌سوزی را مختل می‌کنند.

اگر دوست دارید خیلی سریع لاغر شوید مطلب ۱۵ نکته برای لاغری و چربی سوزی آسان را مطالعه کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here