اگر دائماً در حال تمرینات سخت و سنگین بوده و تمام نکات ملزوم در رژیم غذایی خود را نیز رعایت می‌کنید ولی هنوز موفق به آشکار ساختن شش عضله شکم خود نشده‌اید، ممکن است مشکل‌تان ذخیرهٔ آب اضافی در بدن‌تان باشد. این پدیده -که وزن آب بدن را بالا می‌برد- موجب داشتن پوستی باد کرده شده و مانع آشکار شدن سیکس پک و سایر عضلات‌تان می‌شود.

عوامل بسیاری -از قبیل سدیم اضافی در بدن، مکمل‌ها و وابشت (کم شدن آب بدن)- می‌توانند موجب تجمع آب زیر پوست و بالا رفتن وزن آب بدن شوند. اما خبر خوب این است که شما با رعایت برخی اصول، که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، به طور طبیعی قادر به کاهش این میزان از تجمع آب در بدن‌تان بوده و به راحتی شکم شش تکه خود را نیز آشکار خواهید کرد.

اخطار: این شیوه تنها در صورتی که درصد چربی بدن‌تان پایین باشد مؤثر خواهد بود. لذا بهتر است قبل از اقدام به کاهش وزن آب بدن خود در راستای نشان دادن عضلات سیکس پک شکم خود، از مناسب بودن میزان چربی بدن‌تان اطمینان حاصل نمایید.

1

آب بیشتری بنوشید

احتمالاً شنیدن این جمله در چنین مطلبی متناقض به نظر می‌رسد، اما حقیقت این است که یکی از شیوه‌های مناسب کاهش تجمع آب زیر پوست، نوشیدن مقدار فراوانی آب می‌باشد. بدن ما برای فعال نگاه داشتن سلول‌های خود به آب محتاج است و اگر میزان مناسبی از آن را دریافت نکند، آب موجود را زیر پوست و در داخل سلول‌ها ذخیره می‌کند که در نهایت نیز موجب باد کردن پوست و پنهان شدن سیکس پک و دیگر عضلات‌ می‌شود. لذا تأمین احتیاجات بدن از طریق نوشیدن مقدار کافی آب، در آشکار کردن شش عضله شکم مؤثر واقع خواهد شد.

2

سدیم و سیکس پک

یکی از عوامل اصلی ذخیره آب در بدن «سدیم» بوده و میزان آن هر قدر بالاتر باشد، وزن آب بدن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین، توجه داشته باشید که موادی از قبیل: محصولات فرآوری شده، سوپ‌های آماده، گوشت‌های یخ‌زده، ادویه‌جات و چاشنی‌ها که از سدیم بالایی برخوردارند را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید.

3

تعریق خود را بالا ببرید

همان‌طور که مستحضر هستید، تعریق در واقع خارج شدن آب ذخیره شده در بدن است. لذا به طور قطع، افزایش تعریق میزان وزن آب بدن‌تان را کاهش داده و موجب آشکار شدن شکم شش تکه و دیگر عضلات‌تان خواهد شد. البته، لازم به ذکر است که این میزان از کاهش وزن، بلافاصله پس از نوشیدن آب دوباره به بدن‌تان باز خواهد گشت، بنابراین می‌توان گفت که این شیوه برای اوقاتی که یک مسابقه یا شرایطی با لزوم آماده‌سازی بدن‌تان در پیش دارید، بسیار مناسب است.

4

در مصرف مکمل‌ها محتاط باشید

کراتین یکی از رایج‌ترین مکمل‌های موجود در بازار است که عموماً جهت بالا بردن حجم عضلانی بکار گرفته شده و در غالب موارد نیز بسیار مؤثر است. اما عملکرد کراتین به گونه‌ای است که برای بالا بردن سنتز پروتئین در سلول‌ها، میزان آب موجود در آن‌ها را بالا برده و به عنوان یک تأثیر جانبی، مقدار وزن آب بدن‌تان را نیز -تا حدود ۱ الی ۲ کیلو- بالا می‌برد. بنابراین، اگر می‌خواهید سیکس پک و عضلات شش تکه آشکاری داشته باشید بهتر است در مصرف مکمل‌ها محتاط تر عمل نمایید.

5

مصرف نوشیدنی‌های الکل‌دار را پایین بیاورید

الکل موجب کمبود آب در بدن شده و همان‌طور که قبل‌تر ذکر کردیم، کاهش آب -به هر دلیلی- موجب تلاش بدن در جهت ذخیرهٔ آن و در نتیجه بالا رفتن میزان وزن آب بدن می‌شود. لذا، توصیه می‌شود اگر می‌خواهید اندامی بی‌عیب و نقص با شکم شش تکه و عضلاتی بارز داشته باشید، از مصرف هرگونه نوشیدنی الکل‌دار امتناع نمایید؛ (خصوصاً زمانی که در حال آماده‌سازی خود برای یک مسابقه می‌باشید).

6

مارچوبه (آسپاراگوس) مصرف کنید

نکته‌ای که بسیاری از آن غافل‌اند این است که مارچوبه می‌تواند به عنوان یک داروی پیش‌آب آور طبیعی عمل کرده و به منبعی مناسب جهت تأمین فیبر و ویتامین‌های A، C، K و E تبدیل شود. (به هنگام مصرف آن از افزودن نمک، و کره خودداری نمایید).

7

آب زغال اخته بنوشید

آب زغال اخته نیز یک پیش‌آب آور (مدر) طبیعی بوده و علاوه بر از بین بردن ذخایر اضافی آب بدن، مواد زائد و سمی را نیز از آن خارج خواهد کرد. (به هنگام مصرف آن دقت داشته باشید که از شکر بیش‌تر از حد مجاز استفاده نکنید).

8

مولتی‌ویتامین مصرف کنید

کمبود موادی حیاتی همچون ویتامین‌های B1 و B6 می‌تواند منجر به تجمع آب زیر سطح پوست و بالا رفتن وزن آب بدن شود. لذا مصرف مولتی‌ویتامین را اهمال نکنید تا از دریافت مقادیر کافی مواد مغذی و ویتامین اطمینان حاصل نمایید.

9

از ریشهٔ قاصدک بهره بگیرید

قاصدک گیاهی است که موجب افزایش ادرار شده و یک پیش‌آب آور طبیعی محسوب می‌شود که علاوه بر کاهش وزن آب بدن، مواد سمی موجود در خون را دفع کرده و عملکرد کبد را نیز بهبود می‌بخشد.

اگر می خواهید روش های بیشتری برای آشکار شدن عضلات سیک پک شکم را یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم مطالب چربی شکم و پهلو را چطور از بین ببریم؟ و همچنین تمرین سه دقیقه ای برای شش تکه کردن عضلات شکم را مطالعه کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here