صفحه اصلی ابزار آنلاین فیتنس محاسبه آنلاین مقدار کالری مورد نیاز روزانه

محاسبه آنلاین مقدار کالری مورد نیاز روزانه

23712
17
برنامه بدنسازی 12 هفته ای میانبر افزایش حجم
برنامه بدنسازی 12 هفته ای میانبر افزایش حجم

بدن شما برای انجام فعالیت های روزمره به انرژی احتیاج دارد، این انرژی از طریق غذایی که مصرف می کنید تامین می شود. مقدار انرژی هر غذا با استفاده از واحد کالری اندازه گیری می شود. رعایت تعادل بین مقدار انرژی غذای خورده شده و مقدار مصرف انرژی در بدن باعث افزایش یا کاهش وزن خواهد شد. اگر مقدار انرژی غذایی که در طول روز می خورید از مقدار انرژی مصرفی تان بیشتر باشد، وزن شما افزایش یافته و اگر از آن کمتر باشد با کاهش وزن مواجه خواهید شد.

بر خلاف سادگی که به نظر می رسد، متابولیسم های بدن انسان بسیار پیچیده هستند. چربی، پروتئین و کربوهیدرات ها هر کدام به شکل متفاوتی در بدن جذب می شوند. این مواد با تفاوت های زیادی از هم در بدن هضم شده و با آهنگ مختلفی در بدن به صورت وزن پدیدار می شوند.

با استفاده از فرم زیر می توانید مقدار کالری مورد نیاز روزانه خود را متناسب با وزن، سن، جنسیت، قد و هدفتان محاسبه کرده و مقدار ورودی و خروجی انرژی بدنتان را مدیریت کنید تا زودتر به هدف برسید.

محاسبه آنلاین میزان کالری مورد نیاز روزانه

سن
جنسیت
قد (برای وارد کردن قد به این صورت عمل کنید، به عنوان مثال قد 180 سانتیمتر، مقدار 1 را برای متر و مقدار 80 را برای سانتیمتر وارد نمایید.)
وزن
هدف
سطح فعالیت

صفحه اصلی ابزارهای فیتنس

17 دیدگاه

  1. من انرژی مورد نیازم تقریبا۱۲۰۰ کالری شد یعنی ۱٫۲ کیلو کالری
    یه بسته چوب شور ۲۳۳ کیلو کالری انرژی داره الان من اگه روزی یه دونه چوب شورم بخورم که از انرژی مورد نیازم بیشتر میشه !!!!

    • با تشکر از دیدگاه شما
      متاسفانه شما اشتباه محاسبه رو انجام دادید، چوب شور مثال شما ۲۳۳ کالری انرژی داره نه ۲۳۳ کیلوکالری.

  2. سلام. من حساب کردم روزی ۲۸۰۰کیلو کالری روزی باید مصرف کنم این یعنی من باید غذاهای پرکالری بخورم و ریزکالری همه غذاهارو در بیارم و محاسبه کنم که بفهمم بهش رسیدم یانه شما میتونید بگید چجوری حساب کنم کالری غذاهامو؟

    • سلام
      دوست عزیز غذاها و تولیدات بسته بندی که میزان کالریشان روی بسته درج شده است. غذاهای بدون بسته بندی مانند وعده های روزانه زا می توان با یک جستجوی ساده در اینترنت بصورت تقریبی بدست آورد

    • سلام دوست عزیز
      این عدد بدین معنیست که نیاز روزانه ی بدن شما به کالری ۱۷۱۶ می باشد. یعنی بیش از این نباید کالری مصرف کنید و برنامه ی غذایی که برای خود در نظر گرفته اید باید حراکثر به مقدار گفته شده کالری داشته باشد و نه بیشتر. توصیه ما به شما اینست که بجای هدف گذاری کاهش وزن در هفته بر روی یک برنامه ی مدون بدنسازی تمرکز کرده تا با اجرای آن بدن شما با توجه به سوخت و ساز و متابولیسم بدنتان خودش کاهش وزن را داشته باشد. اینکه بگوییم مثلا: “در یک هقته یک کیلوگرم وزن کم کنیم”، یک هدف گذاری صحیح نیست

  3. سلام
    من خانم خانه دار هستم و هفته ای ۵ روز روزی دوساعت یعنی یکساعت کاردیو و هوازی و یکساعت فیتنس در سطح متوسط و گاها حرفه ای کار میکنم و هرروز هم نیمساعت یوگا
    قدم ۱۶۵ وزنم ۶۴ و هدفم هم فیت شدن هست الان سطح فعالیتمو کدوم بزنم؟

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here

عضویت در خبرنامه

به صورت رایگان توی خبرنامه ما عضو بشید تا مطالب سایت ، به ایمیلتون ارسال بشه .

از برنامه های ورزشی گرفته تا آموزش انجام حرکات و ...

مطمئن باشید توی دوران نا امیدی ، ایمیل های انگیزشی ما ، مثل یه بمب انگیزه براتون عمل می کنه .

هرگز براتون اسپم ارسال نمی کنیم  ، قول میدیم :-)

شما با موفقیت عضو شدید !