برنامه بدنسازی 12 هفته ای میانبر افزایش حجم
برنامه بدنسازی 12 هفته ای میانبر افزایش حجم

همۀ افراد به فواید محصولات پروبیوتیک برای سلامتی اذعان دارند. اما آیا شما از مکمل پروبیوتیک استفاده می کنید یا غذا برایتان کفایت می کند؟

آیا به مکمل پروبیوتیک نیاز دارید؟
آیا به مکمل پروبیوتیک نیاز دارید؟

ما می دانیم که پروبیوتیک ها کلید اصلی حفظ سلامتی سیستم گوارشی هستند. مطالعات زیادی ارتباط بین باکتری ها و موارد متعدد سلامتی مثل کاهش فشارخون، کمک به افسردگی و کاهش وزن را کشف کرده است. اگر شما می توانید به مقدار کافی این ارگانیسم های سرگردان را از غذا مانند ماست، کفیر، کیمچی، تِمپه و کلم ترش دریافت کنید، دیگر نیازی به مکمل های پروبیوتیک نیست.

استفاده از مکمل های پروبیوتیک درصورتی که شما شرایط خاص پزشکی مانند سندروم روده تحریک پذیر(IBS) یا کولیت اُلسراتیو( کولیت زخمی) دارید، یا آنتی بیوتیک مصرف می کنید، بسیار سودمند است. علاوه بر این، تحقیقات در حال بررسی این است که بدن ما چه مقدار از فواید استفاده ی روزانه ی مکمل های پروبیوتیک بدون هیچ گونه هدف گذاری در ذهن بهره می برد. محققان فرضیه های زیادی دارند زیرا هنوز کاملا مشخص نیست که بدن ما دقیقا چه مقدار از این مکمل ها را جذب می کند.

اگر به مصرف مکمل های پروبیوتیک فکر می کنید، موارد زیر چیزهایی است که برای داشتن یک مکمل باید بدانید.

مکمل های پروبیوتیک انواع مختلفی دارند. رِی موند می گوید:” انواع مختلف محصولات پروبیوتیک، فواید سلامتی متفاوتی دارند همانطور که آنتی بیوتیک های مختلف برای عفونت های متفاوتی هستند.” از پروبیوتیک هایی که مقالات پزشکی برای پشتیبانی تاثیرات آن مکمل منتشر نشده است، استفاده نکنید وبه دنبال مکملی باشید که متناسب با شرایط پزشکی شما باشد.

به نوع مکمل پروبیوتیک دقت کنید. اگر از این مکمل برای مشکل جسمی خاصی می خواهید استفاده کنید، مکملی که متناسب با نیازتان است را انتخاب کنید. برای مثال پروبیوتیک VSL#3 به درمان سندروم رودۀ تحریک پذیر و کولیت زخمی کمک می کند.

هرچه تعداد بیشتر باشد، بهتر است. مکملی را انتخاب کنید که حدود یک میلیارد CFU(واحد تشکیل کلنی) باشد. یک بطری پروبیوتیک هر چه قدر بیشتر روی قفسه بماند به دلیل زنده بودن ارگانیسم ها، در اثر مرگ باکتری ها تعدادشان کم می شود. پس بهترین گزینۀ مکمل پروبیوتیک را انتخاب کنید.

به تاریخ انقضا دقت کنید. همانطور که اشاره کردیم پروبیوتیک ها ارگانیسم های زنده هستند که این یعنی هر چه بیشتر روی قفسه بمانند، اثربخشی کمتری دارند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مکمل ها و پروتئین همچنین می توانید “پروتئین وی چیست؟ فواید، تاثیرات جانبی و مقدار مصرف آن” و “آیا باید از مکمل BCAA استفاده کنید؟” را نیز مطالعه فرمایید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here