برنامه بدنسازی 12 هفته ای میانبر افزایش حجم
برنامه بدنسازی 12 هفته ای میانبر افزایش حجم

چربی اطراف سینه می تواند زیر خط سینه و اطراف آن تجمع پیدا کند و باعث شود که شما پیراهن های مناسب و اندازه خودتان، لباس های پشت باز و تاپ های مورد علاقه تان را نپوشید. ممکن است ناگهان متوجه این چربی های زاید کنار سینه شده باشید چون وقتی به آینه نگاه می کنید، این چربی ها را نمی بینید. برای سوزاندن این چربی های خطرناک که ظاهر خوشایندی ندارند، شروع به ورزش کردن کنید تا دوباره جلوه و زیبایی این ناحیه را برگردانید.

تمرینات سوزاننده چربی کنار سینه
تمرینات سوزاننده چربی کنار سینه

بلند شوید و تمرین را شروع کنید

تمرینات ورزشی هوازی کالری ها را می سوزانند و باید به عنوان بخشی از سبک زندگی سالم به آن توجه شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، داشتن ۳۰ تا ۶۰ دقیقه تمرین هوازی، آن هم ۵ بار در هفته را ایده آل می داند. برای تقویت کردن ماهیچه های پشت از دستگاه بدنسازی روئینگ یا دستگاه الپتیکال(اسکی فضایی) به همراه حرکات دست استفاده کنید. هم چنین کلاس بوکس و دویدن یا آرام راه رفتن با حرکات جلو و عقب دست می تواند مفید باشد.

تمرینات سوزاننده چربی کنار سینه
تمرینات سوزاننده چربی کنار سینه

ماهیچه هایتان را تقویت کنید

تمرینات قدرتی علاوه بر قوی ترکردن استخوان هایتان و افزایش بافت عضلانی، حفظ وزن سالم و طبیعی را آسان تر می کند. بافت عضلانی، سوخت و ساز در حال استراحت بدن(RMR) را افزایش می دهد، بنابراین شما حتی زمانی که تمرین نمی کنید هم کالری می سوزانید. برای جلوگیری از عدم هماهنگی وضعیت اندام ها و عدم توازن قدرت، صرفاً روی ماهیچه های پشت کار نکنید، حداقل دو بار در هفته روی همه گروه های اصلی ماهیچه ای تمرین کنید. تمریناتی مثل حرکت لانج، اسکوات، حرکت جلو بازو، حرکت پشت بازو، کرانچ، پرس سرشانه و پرس سینه را در هر بار تمرین به صورت ۲ تا ۳ ست تمرینی و ۸ تا ۱۲ تکرار در هر ست داشته باشید. به تدریج فشار تمرین را افزایش دهید در این صورت آخرین حرکت هر ست بسیار سخت است.

تمرینات سوزاننده چربی کنار سینه
تمرینات سوزاننده چربی کنار سینه

ماهیچه های پشتتان را قوی کنید

انجام تمریناتی که روی بالا تا پایین ماهیچه های پشت اثر می گذارند باعث قوی و سفت شدن عضلات اطراف سینه می شوند. حرکات تمرینی با دمبل یا سیم های کششی تمرینی بدنسازی، ددلیفت پاصاف، حرکات عضله میانی کمر، حرکات زیربغل با سیم کش و حرکات پلانک باعث می شوند تا روی همه عضلاتتان کار کنید. اگر چربی کنار سینه شما روی هم جمع شده، انجام این تمرینات چربی سوزی موضعی، این چربی ها را نمی سوزاند. برای سوزاندن چربی های کنار سینه باید کل وزن بدن خود را کاهش دهید. برنامه ی کامل “بدن ممتاز، چربی سوزی و عضله سازی” جهت چربی سوزی کل بدن شما پیشنهاد می شود.

تمرینات سوزاننده چربی کنار سینه
تمرینات سوزاننده چربی کنار سینه

نکات قابل توجه

شما علاوه بر انجام تمرینات ورزشی معین باید رژیم غذایی سالمی را برای سوزاندن چربی کنار سینه داشته باشید. باید مواد غذایی تان از پروتئین گیاهی، دانه های خالص، لبنیات کم چرب و میوه ها و سبزیجات تامین شود. غذاهایی با قند بالا، نمک زیاد و اشباع از چربی ترانس مانند کوکی ها، آب نبات، گوشت قرمز و غذاهای سرخ کردنی را کم کنید. وعده های غذایی کوچکتری مصرف کنید و به مقدار کالری دریافتی روزانه خود نظارت داشته باشید. هم چنین مطمئن شوید لباس زیر مناسبی می پوشید و خیلی سفت و انعطاف ناپذیر نیست و همینطور بدانید به سختی تمرین کردن می تواند این چربی های زاید کنار سینه شما را بسوزاند و اثرات خیلی خوبی بر ظاهرتان داشته باشد. همچنین برای سوزاندن چربی و لاغری می توانید “چربی شکم و پهلو را چطور از بین ببریم؟” و “روش هایی ساده برای کالری سوزی بیشتر” را نیز مطالعه کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here