قایقی با سیم کش نشسته

0
85
برنامه بدنسازی 12 هفته ای میانبر افزایش حجم
برنامه بدنسازی 12 هفته ای میانبر افزایش حجم

عضلات اصلی : پشت میانی

اطلاعات این تمرین :
نام تمرین : قایقی با سیم کش نشسته
نوع تمرین : قدرتی
عضلات اصلی : پشت میانی
عضلات دیگر : -
تجهیزات : سیم کش
سطح تمرین : مبتدی

تصاویر تمرین قایقی با سیم کش نشسته برای آقایان

قایقی با سیم کش نشسته
قایقی با سیم کش نشسته

تصاویر تمرین قایقی با سیم کش نشسته برای خانم ها

قایقی با سیم کش نشسته خانم ها
قایقی با سیم کش نشسته خانم ها

آموزش تمرین قایقی با سیم کش نشسته

  1. برای اجرای این تمرین به یک دستگاه سیم کش قایقی با دسته وی شکل (V-bar) احتیاج دارید. برای شروع روی صندلی دستگاه نشسته و پاها را روی جای مخصوص قرار دهید. دقت کنید که پاها مقداری از ناحیه زانو خم بوده و قفل نباشند.
  2. با حفظ حالت طبیعی پشت، دسته وی شکل را در دست بگیرید.
  3. با دست های کشیده تا زمانی که بدنتان با پاها زاویه ۹۰ درجه بسازند عقب بیایید. پشت شما باید مقداری قوس داشته و سینه تان بیرون باشد. در این حالت باید یک کشش را در عضلات زیربغل خود احساس کنید. این وضعیت شروع حرکت است.
  4. با ثابت نگه داشتن بالاتنه و نزدیکی دست ها به بدن دسته دستگاه را به سمت خود کشیده تا زمانی که با شکم شما برخورد داشته باشد.هنگام اجرای این بخش از تمرین نفس خود را بیرون دهید. با رسیدن دسته به شکم عضلات پشت خود را منقبض کنید. انقباض را به مدت یک ثانیه حفظ نمایید.
  5. به آرامی و با انجام عمل دم دسته را به وضعیت شروع حرکت بازگردانید.
  6. تمرین را به تعداد توصیه شده تکرار نمایید.

توجه:

از تاب دادن بدن به سمت جلو و عقب اکیدا خودداری کنید چرا که امکان ایجاد آسیب در ناحیه کمر افزایش می یابد.

سایر روش ها برای اجرای این تمرین:

به جای استفاده از دسته وی شکل می توانید از دسته صاف هم استفاده نمایید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here