میزان چربی شکمتان زیاد است و دنبال یک راه حل آسان برای سوزاندن چربی شکم و بهبود کلی سطح سلامت‌تان هستنید؟

اشخاصی که چربی ناحیه شکم‌شان زیاد است به نسبت افرادی که در نقاط دیگر بدن چربی دارند، بیشتر در معرض خطرات مختلف سلامتی می‌باشند. روش‌های متنوعی مانند «اندازه‌گیری دور کمر نسبت به باسن» و یا «تعیین درصد چربی بدن» جهت تشخیص میزان چربی بدن وجود دارد، اما این اعداد و ارقام اندکی تخصصی‌اند، ولی در عوض، شما می‌توانید صرفاً با استفاده از اندازهٔ دور کمرتان اطلاعات مفیدی در رابطه با چربی بدن خود به دست بیاورید. حقایق نشان می‌دهد که خطر ابتلاء به سرطان و بیماری‌های قلبی در مردانی که اندازهٔ دور کمرشان بیش از ۱۰۲ سانتی‌متر می‌باشد، به نسبت سایرین بالاتر است. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه این مطلب ۵ راه‌کار ساده برای لاغری و تندرستی به شما ارائه خواهیم کرد:

1

سوزاندن چربی شکم با مصرف میزان بالایی از فیبر

محققان مدعی‌اند که مصرف روزانه ۲۵ الی ۳۰ گرم فیبر در رژیم غذایی خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، برخی سرطان‌ها و اختلالات روده‌ای را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد. همچنین، مصرف بهینهٔ فیبر میزان قند خون را نیز تنظیم می‌کند که امری بسیار حیاتی در جلوگیری از دیابت محسوب می‌شود. علاوه بر این‌ها، فیبر برای بیماران مبتلا به دیابت نیز بسیار ارزشمند بوده و قادر است میزان قند خون این افراد را تا حد زیادی پایین آورده و موجب کاهش میزان داروهای مصرفیِ این بیماران شود. فیبر با پر کردن معده و جلوگیری از گرسنگی نقش مهمی در سوزاندن چربی شکم دارد.

2

نوشیدن آب کافی و چربی سوزی

آب هیچ‌گونه کالری، قند، چربی و کربوهیدراتی نداشته و بهتر از هر گونه نوشیدنیِ دیگر، قادر به فرونشاندن عطش و حتی اشتهای شما می‌باشد. مولکول‌های آب با اتصال به مولکول‌های فیبر توانایی نظافت و پاک‌سازی پس‌ماندهای موجود روی دیواره‌های روده را داشته و از سویی دیگر، آمارها حاکی از این‌اند که خطر مرگ‌های ناشی از مشکلات قلبی در اشخاصی با مصرف بیش از پنج یا شش لیوان آب در روز، ۴۰٪ کمتر از سایرین است. مصرف آب باعث می شود که خونرسانی به ارگان ها بیشتر انجام شده و با افزایش نرخ متابولیسم سوزاندن چربی شکم و سایر قسمت های بدن با سرعت بیشتری انجام شود.

3

داشتن خواب مناسب و لاغری

خواب بخش مهمی از سلامت ما را تعیین کرده و مغز نیز در طول آن، اطلاعات جدید را وارد حافظه می‌کند. محققان توصیه می‌کنند که داشتن ۸ ساعت خواب شبانه به هیچ‌وجه اهمال نشود، چرا که کمبود خواب امری به شدت مشکلات‌ساز خواهد بود. در افراد بزرگسال، مشکلات دائمی خواب، به دلیل تأثیر بر هورمون‌های مربوط به اشتها و همچنین فرآیند ذخیره‌سازی کربوهیدرات‌ها در بدن، موجب افزایش وزن می‌شود. از طرفی، بی‌خوابی می‌تواند سبب کاهش تمرکز، بدخلقی و بی‌حوصلگی نیز باشد. خواب کم در طول روز باعث حس خستگی شده و شما را از انجام‌ کارهای مورد علاقه‌تان باز خواهد داشت. علاوه بر این‌ها، بی‌خوابی سیستم ایمنی بدن -بخصوص سلول‌های کشنده- را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. خواب مناسب هم تاثیر مثبتی روی سوزاندن چربی شکم و لاغری دارد.

4

داشتن زندگی فعال برای شکم تخت

داشتن فعالیت‌های فیزیکی یکی از مهم‌ترین نکات در حفظ سلامتی است و قادر به کمک در زمینه‌هایی چون: کنترل وزن، کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و برخی از سرطان‌ها، پایین آوردن احتمال ابتلاء به دیابت نوع دوم و سندرم متابولیک، استحکام استخوان‌ها و عضلات و همچنین بهبود وضعیت روانی و حالات روحی می‌باشد. به گفتهٔ CDC، سازمان سلامت آمریکا، «افراد بالغ نیازمند ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی (ایروبیک) در طول هفته، و فعالیت‌های تقویت عضلانی -که تمام ماهیچه‌های مهم بدن را شامل شود- به مدت یک یا دو زور در طول هفته می‌باشند».

5

انجام آزمایشات مرتب تست سلامتی

آزمایش‌های مرتب سلامتی می‌توانند در پیشگیری از بیماری‌ها و مشکلات محتمل مفید واقع شوند و حتی به شما فرصت مقابله و درمان بیشتری در قبال مشکلات و بیماری‌های موجود در مراحل اولیه می‌دهد. به بیانی دیگر، داشتن خدمات و روش‌های درمانی مناسب، به معنای طول عمر و سلامت بیشتر در زندگی‌تان خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لاغری و چربی سوزی مطالعه مطالب چربی سوزی و عضله سازی با سرکه سیب و تمریناتی برای سوزاندن چربی اطراف سینه را یه شما توصیه می کنیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید

Please enter your comment!
Please enter your name here